План-конспект уроку на тему:Ремонт деталей кранів у механізмах обертового руху

Тема уроку: Ремонт деталей кранів у механізмах обертового руху

Мета уроку: навчити учнів усувати дефекти валів й осей, шпонкових з'єднань, зубчастих передач, підшипників і муфт.
Матеріально-технічне оснащення: інструмент загального користування (набір ключів і викруток, пристосування для перевірки й вивірки валів і муфт, ручні преси, вибивачі й різні оправлення), набір вимірювальних інструментів (лінійка, штангенциркуль, індикатор зі стійкою, щупи, контрольні оправлення, зубомер); обтиральний матеріал.
Об'єкти робіт: найпростіші механізми кранів; осі й вали; пружні й зубчасті муфти; зубчасті колеса; підшипникові вузли.
Структура уроку:
1.    Організаційно-вступна частина уроку.
2.    Вступний інструктаж.
3.    Виклад нового матеріалу
4.     Самостійна робота
5.    Поточний інструктаж.
6.    Прийоми робіт.
7.    Заключний інструктаж.
8.    Підсумки уроку.
Хід уроку виробничого навчання
1.Організаційно-вступна частина уроку.
1)                перевірка наявності учнів на уроці;
2)              перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявність робочої форми;
3)                організація         підготовки учнів до уроку.
2.Вступний інструктаж: перевірити знання учнів шляхом опитування учнів з питань:
1. Де на кранах застосовуються вали й осі?
2.  Які зубчасті передачі застосовуються в редукторах? Які муфти застосовуються для з'єднання валів у механізмах крана?
3.  Як діляться підшипники по виду тертя й по навантаженню? Де вони встановлюються на крані?
3.Виклад нового матеріалу: нагадати учням про характерні види несправностей валів, зубчастих передач, підшипникових вузлів і муфт; дати короткі вказівки по визначенню придатності валів, зубчастих пар і муфт; розповісти про технічні вимоги до відремонтованих деталей і вузлів крана; пояснити способи відновлення зношених поверхонь вала; види ремонту шпонкових з'єднань; способи ремонту зубчастих коліс, підшипникових вузлів і сполучних зубчастих і втулочно-пальцевих муфт; показати учням деталі обертового руху після відновлення або ремонту в виробничих умовах; нагадати учням про помилки, що допускають при ремонті устаткування краном, зупинитися на запитаннях безпеки праці при ремонті.
4.,Самостійна робота: учні виконують вправи.
Вправа 1. Ремонт осей валів і шпонкових з'єднань: розібрати найпростіший вузол, що містить деталі обертового руху; промити, протерти й виявити дефекти на валах й осях (зношування шийок і шпонкових пазів, величину прогину вала); виконати зачищення шийок вала осі; зробити виправлення вала; визначити величину вироблення шпонкового паза й шпонки.
Вправа 2. Ремонт зубчастих передач: розібрати, промити, оглянути й визначити дефекти (зношування зубів по товщині, викрашування й злам зубів; зношування отворів маточин, зношування шпонкових пазів, тріщини обіду й маточини); замінити зубчасте колесо; виконати монтаж; зробити регулювання; перевірити величину зазорів у зачепленні за допомогою свинцевого відбитка, тобто свинцевих дротиків.
Вправа 3. Ремонт підшипникових вузлів: промити, протерти й виконати демонтаж підшипників кочення; оглянути посадкові поверхні корпуса; визначити придатність підшипника кочення по зовнішніх ознаках і при необхідності замінити; виконати монтаж нових підшипників; виготовити й установити ущільнення в підшипниковому вузлі; відрегулювати й змазати підшипникові вузли.
Вправа 4. Ремонт сполучних муфт: розібрати, промити й оглянути зубчасту або втулочно-пальцеву муфту; оглянути посадкові місця напівмуфт і визначити дефекти (розглядалися раніше); заміняти ущільнення в зубчастих муфт, пальці й пружні елементи у втулочно-пальцевих муфт; замінити різьбові пальці й болтові з'єднання; запресувати напівмуфти на вали й зібрати муфти.
У процесі самостійної роботи всі учні повинні освоїти всі види робіт з ремонту, передбачені темою.
5.Поточний інструктаж: під час вправ майстер робить обходи робочих місць і проводить поточний інструктаж, попереджаючи типові помилки учнів.
При виконанні вправи 1 майстрові необхідно стежити, щоб учні, виправляючи дефекти на валах, дотримували технічних вимог, пропоновані до валів, осям і шпонковим з'єднанням після ремонту, звертати увагу, щоб при виправленні валів холодним способом учні застосовували пристосування й виконували виправлення за допомогою ручного преса, а перевірку виправлення за допомогою індикатора.
При виконанні вправи 2 майстрові варто звернути увагу на те, що зубчасті колеса механізмів підйому кранів й інших відповідальних механізмів при зношуванні, поломці зубів, тріщинах на маточинах підлягають заміні новими. В учнів виникають значні труднощі при зборці зубчастих передач із заміною нових коліс. У цьому випадку передача ретельно регулюється й перевіряється. Тому майстер повинен показати регулювання й перевірку найбільш типових у зачеплення із циліндричними колісьми.
При виконанні вправи 3 учні застосовують відомі їм способи демонтажу й монтажу радіальних і завзятих подшипників кочення. Майстер повинен контролювати правильність посадок і монтажу підшипників, правильність застосування ручних пристосуваннь й пресів для підшипників. У ході поточного інструктажу майстер пояснює й показує при необхідності методи монтажу радіального підшипника.
При виконанні учнями вправи 4 найбільші труднощі для учнів представляє правильне визначення радіального зсуву й перекосу осей валів при монтажі муфт. Майстрові необхідно показати учням вивірку співвісності двох валів за допомогою індикатора або двох рейсмусів; ознайомити учнів з технічними вимогами на припустимий перекіс валів, на їхній паралельний зсув при монтажі муфт на крані.
6.Прийоми робіт
Прийом і оцінювання робіт, вправ проводить майстер.
7.3аключний інструктаж: аналіз найбільш характерних помилок учнів, що виникають при ремонті валів, шпонкових з'єднань, зубчастих передач, підшипникових вузлів і сполучних муфт; підведення підсумків роботи учнів, оцінка якості виконання робіт з розглянутої теми.
8.Підсумки уроку:
1)коротке підведення підсумків уроку;
2)видача домашнього завдання;

3)учням про те, що робоче місце після закінчення робіт повинне бути прибраним

Комментариев нет:

Отправить комментарий