Тема програми: "Керування краном, його експлуатація
й обслуговування".
Підтема: "Експлуатація мостових
електрокранів".
Тема уроку: Практичне вивчення Правил пристрою й
безпечної експлуатації вантажопідйомних кранів при експлуатації мостових
електрокранів.
Метауроку: практично ознайомити учнів з вимогами
Правил при реєстрації, технічному огляді й обслуговуванні мостових кранів.
Тип уроку: оповідання-пояснення, бесіда майстра або
наставника-машиніста з учнями, самостійні спостереження учнів за роботою
машиніста-наставника. Матеріально-технічне оснащення уроку: мостові крани загального призначення; магнітні,
грейферні, крани.
Структура
уроку:
1.
Організаційно
- вступна частина уроку.
2.
Вступний
інструктаж.
3.
Поточний
інструктаж.
4.
Прийоми
робіт.
5.
Заключний
інструктаж.
6.
Підсумки
уроку
1.Організаційно – вступна частина уроку.
1)
перевірка
наявності учнів на уроці;
2)
перевірка
зовнішнього вигляду учнів, наявність робочої форми;
3)
організація
підготовки учнів до уроку.
перевірити виконання завдань по пройденій
підтемі й провести аналіз їхнього виконання; ознайомити учнів зі змістом вимог
Правил при реєстрації й дозволі на експлуатацію мостових кранів; ознайомити зі
змістом повного й часткового технічного огляду кранів; пояснити методи
проведення статичного й динамічного випробування мостових кранів; розповісти
про періодичність технічного огляду кранів; провести технічний огляд знімних
вантажозахватних пристроїв; видати картки-завдання по темі уроку; ознайомити зі
змістом письмового звіту.
3.Поточний
інструктаж: за формою проведення
- індивідуальний; під час самостійної роботи учнів майстер систематично робить
обхід робочих місць і спостерігає за ходом виконання робіт на кранах різних
типів. У ході поточного інструктажу майстер повинен знайти можливість
організувати практичне заняття по освоєнню вимог Правил при експлуатації кранів
у виробничих умовах:
- майстер при непрацюючому крані й
опущеної на рівень грудей людини гакової підвісці повинен звернути увагу учнів
на вимоги Правил до стану гака, вантажних канатів, блоків й осей й їхнє
кріплення, показати прийоми вибракування гака, канатів.
У місцях зберігання знімних вантажозахватних
пристроїв майстер розповідає про правила їхнього зберігання, вимогах при
їхньому огляді й порядку виконання технічного огляду, звертає увагу учнів на
написі на бирках стропів, тарі, кліщах й інших пристосуваннях.
Під час поточного інструктажу майстер
стежить за тим, щоб учні робили записи в щоденниках виробничого навчання й
працювали з картками-завданнями. Картка-завдання №1 "Вивчення технічного огляду
мостових кранів".
Вивчити й описати призначення, проведення
статичного випробування при технічному огляді мостових кранів.
Вивчити й описати основні вимоги,
пропоновані Правилами до вантажних канатів, підкрановим коліям при технічному
огляді мостових кранів. Вивчити й описати способи проведення первинного
динамічного випробування мостового крана.
Картка-завдання №2 "Вивчення технічного
огляду мостових кранів".
Вивчити й описати основні вимоги,
пропоновані Правилами до металоконструкцій крана, гакової підвісці.
Вивчиш й описати способи проведення
чергового динамічного випробування мостового крана.
Вивчити й описати зміст і періодичність
проведення статичного випробування при технічному огляді мостових кранів.
Прийом й оцінювання робіт, карток -
завдання проводить майстер виробничого навчання або майстер-наставник.
5.Заключний інструктаж: підведення підсумків заняття й аналіз
знань учнів за Правилами при технічному
огляді мостових кранів (огляді, статичному й динамічному випробуванні) і знімних
вантажозахватних пристроїв. Дати завдання кожному учневі написати письмовий
звіт по виданим майстром карткам-завданням.
6.Підсумки
уроку
1)
Коротке
підведення підсумків уроку;
2)
Видача
домашнього завдання;
3)
Нагадування
учням про те, що робоче місце після закінчення робіт повинне бути прибраним.
Комментариев нет:
Отправить комментарий