План-конспект уроку на тему: "Практичне вивчення Правил пристрою й безпечної експлуатації вантажопідйомних кранів при експлуатації мостових електрокранів"

Тема програми: "Керування краном, його експлуатація й обслуговування".
Підтема: "Експлуатація мостових електрокранів".

Тема уроку: Практичне вивчення Правил пристрою й безпечної експлуатації вантажопідйомних кранів при експлуатації мостових електрокранів.

Метауроку: практично ознайомити учнів з вимогами Правил при реєстрації, технічному огляді й обслуговуванні мостових кранів.
Тип уроку: оповідання-пояснення, бесіда майстра або наставника-машиніста з учнями, самостійні спостереження учнів за роботою машиніста-наставника. Матеріально-технічне оснащення уроку: мостові крани загального призначення; магнітні, грейферні, крани.
Структура уроку:
1.                Організаційно - вступна частина уроку.
2.                Вступний інструктаж.
3.                Поточний інструктаж.
4.                Прийоми робіт.
5.                Заключний інструктаж.
6.                Підсумки уроку
1.Організаційно – вступна частина уроку.
1)               перевірка наявності учнів на уроці;
2)                перевірка зовнішнього вигляду учнів, наявність робочої форми;
3)                організація підготовки учнів до уроку.
перевірити виконання завдань по пройденій підтемі й провести аналіз їхнього виконання; ознайомити учнів зі змістом вимог Правил при реєстрації й дозволі на експлуатацію мостових кранів; ознайомити зі змістом повного й часткового технічного огляду кранів; пояснити методи проведення статичного й динамічного випробування мостових кранів; розповісти про періодичність технічного огляду кранів; провести технічний огляд знімних вантажозахватних пристроїв; видати картки-завдання по темі уроку; ознайомити зі змістом письмового звіту.
3.Поточний інструктаж: за формою проведення - індивідуальний; під час самостійної роботи учнів майстер систематично робить обхід робочих місць і спостерігає за ходом виконання робіт на кранах різних типів. У ході поточного інструктажу майстер повинен знайти можливість організувати практичне заняття по освоєнню вимог Правил при експлуатації кранів у виробничих умовах:
- майстер при непрацюючому крані й опущеної на рівень грудей людини гакової підвісці повинен звернути увагу учнів на вимоги Правил до стану гака, вантажних канатів, блоків й осей й їхнє кріплення, показати прийоми вибракування гака, канатів.
У місцях зберігання знімних вантажозахватних пристроїв майстер розповідає про правила їхнього зберігання, вимогах при їхньому огляді й порядку виконання технічного огляду, звертає увагу учнів на написі на бирках стропів, тарі, кліщах й інших пристосуваннях.
Під час поточного інструктажу майстер стежить за тим, щоб учні робили записи в щоденниках виробничого навчання й працювали з картками-завданнями. Картка-завдання №1 "Вивчення технічного огляду мостових кранів".
Вивчити й описати призначення, проведення статичного випробування при технічному огляді мостових кранів.
Вивчити й описати основні вимоги, пропоновані Правилами до вантажних канатів, підкрановим коліям при технічному огляді мостових кранів. Вивчити й описати способи проведення первинного динамічного випробування мостового крана.
Картка-завдання №2 "Вивчення технічного огляду мостових кранів".
Вивчити й описати основні вимоги, пропоновані Правилами до металоконструкцій крана, гакової підвісці.
Вивчиш й описати способи проведення чергового динамічного випробування мостового крана.
Вивчити й описати зміст і періодичність проведення статичного випробування при технічному огляді мостових кранів.
Прийом й оцінювання робіт, карток - завдання проводить майстер виробничого навчання або майстер-наставник.
5.Заключний інструктаж: підведення підсумків заняття й аналіз знань учнів за Правилами  при технічному огляді мостових кранів (огляді, статичному й динамічному випробуванні) і знімних вантажозахватних пристроїв. Дати завдання кожному учневі написати письмовий звіт по виданим майстром карткам-завданням.
6.Підсумки уроку
1)               Коротке підведення підсумків уроку;
2)                Видача домашнього завдання;

3)               Нагадування учням про те, що робоче місце після закінчення робіт повинне бути прибраним.

Комментариев нет:

Отправить комментарий